EN | RU

טיפול בפציעות ספורט

ספורט הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. פעילות ספורטיבית מומלצת בכל הגילים. רמת הפעילות הספורטיבית, האינטנסיביות שלה ופרמטרים נוספים כמו תחרותיות מבדילים בין ספורטאים לבין אנשים שמבצעים פעילות ספורטיבית לפעמים.

הספורטאים הם אנשים שעבורם הספורט תופס חלק משמעותי מהחיים ולמעשה מהווה דרך חיים. אנשים אלו רואים את החיים דרך משקפיים ספורטיביות ובאופן טבעי שואפים לשיפור, מציבים לעצמם מטרות ומקדישים זמן רב ואנרגיה רבה כדי להגיע אל המטרה.

פעילות ספורטיבית אינטנסיבית מלווה לא מעט פעמים בפציעות ברמות שונות. אלו יכולים להיות דלקות, כאבים בשרירים, מתיחות של גידים ורצועות, קרעים חלקיים או מלאים, שברי מאמץ, פריקות של הכתפיים, קרעים בגידים ועוד.

כל ספורטאי יודע שכאב ואי נוחות זמנית הוא חלק משגרת החיים וברוב המקרים הגיון בריא והקשבה לגוף המתבטאים בהפחתת עומסים עד להפסקה זמנית של האימונים יכולים להקל משמעותית על התסמינים.

קיימים מקרים שבהם תהליכים דלקתיים הופכים לתהליכים כרוניים וכך נוצר מעגל כאבים שקשה לשבור אותו. 

הספורטאי מבקר אצל הרופא שממליץ על מנוחה והפחתה במשטר האימונים למשך תקופה מסוימת שתאפשר לגוף להחלים. פעמים רבות, ברגע שמרגישים קצת יותר טוב, חוזרים מוקדם מדי לאימונים והתהליך לא מסתיים.

 

מתי צריך להתערב? 

כאשר מנוחה, התנהלות נכונה סביב האימון (מתיחות, חימום, קירור לאחר האימון) וטיפולי פיזיותרפיה אינם מועילים יש לשקול התערבות רפואית על פי המצב.

כיום נמצאים בידי הרופא כלים לאבחון ולטיפול תוך שימוש ביכולות הריפוי הטבעיות של הגוף.

 

טיפולים אורתו-ביולוגיים

ניתן להשתמש ביכולות הטבעיות של הגוף לריפוי באמצעות שימוש בטכנולוגיות מיצוי מתקדמות של פקטורי הריפוי. 

קיימים מספר טיפולי אורתו-ביולוגיים שמטרתם טיפול מחליף ניתוח. הטיפול בהעצמת היכולות הביולוגיות של הריפוי אינו פוגע בגוף בשום צורה מאחר והחומרים בהם משתמש הרופא מופקים מתאי הגוף עצמו.

 

חשוב להבין שהמלצה להפסיק לעסוק בספורט היא נדירה וברוב המוחלט של המקרים תוך טיפול נכון, למידה, ניסוי וטעייה ומעטפת מקצועית ברמה גבוהה לא צריך לוותר על התשוקה לספורט והעיסוק בו.

שתפו דף זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp