EN | RU

קיבוע שברים בעצם הבריח

עצם הבריח ממוקמת בין עצם החזה לעצם הכתף בחלקה הקדמי של הכתף. תפקידה לשמש מוט מייצב לכתף ומנוף בעת הרמת היד מעל לגובה הכתף בכל מישורי התנועה. עצם הבריח היא עצם בעלת מבנה אנטומי מורכב ותלת מימדי והיא מבנה תת עורי החשוף לפגיעות.

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מבורכת בתרבות הפנאי בישראל. מספר האנשים בכל הגילאים העוסקים בפעילות ספורטיבית כגון רכיבת אופניים בכביש ובשטח ואפילו כאלו המשתתפים בענפי הספורט המוטורי נמצא בעלייה מתמדת. עם העיסוק בפעילויות הספורט הללו חלה גם עליה במספר הפגיעות הקשורות לפעילויות אלו. הפגיעה בעצם הבריח אופיינית לרוכבי אופניים, בכל הגילאים. בניגוד למקובל לפני שני עשורים ויותר, כיום אנו יודעים שבמקרים מסויימים ובסוגים מסויימים של שברים בעצם הבריח, תיקון ניתוחי נותן תוצאה טובה יותר מאשר טיפול שאינו ניתוחי ומאפשר חזרה מהירה יותר לפעילות. ישנם מקרים המחייבים ניתוח, כמו לדוגמא כאשר קיים סיכון עורי בשל לחץ של העצם על העור. עם זאת, לא כל מקרה של שבר בעצם הבריח דורש ניתוח. ההחלטה על אופי הטיפול מתקבלת בדיון פתוח בין המנתח לבין המטופל.

הניתוח מבוצע באשפוז של יום אחד או אפילו בפרוצדורת יום כאשר המטופל משתחרר באותו היום לביתו. לאחר הניתוח יש לבצע פיזיותרפיה לפי פרוטוקול המתקבל בעת השחרור מבית החולים. במקרים מסויימים, בשל היותה של עצם הבריח מבנה שטחי, נדרשת הוצאה של הפלטה כעבור שנה מהניתוח.

קיבוע שברים בעצם הבריח
קיבוע שברים בעצם הבריח
קיבוע שברים בעצם הבריח
קיבוע שבר בעצם הבריח
קיבוע שבר בעצם הבריח

שתפו דף זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp