EN | RU

שחיקה ניוונית של מפרק הכתף

שחיקת סחוס

עם העלייה בתוחלת החיים בעולם המערבי והתפתחות הרפואה המודרנית קיימת עליה מבורכת באנשים בקבוצת הגיל השלישי החיים חיים פעילים ואפילו ספורטיביים. עם זאת, השינויים הגופניים הקורים עם השנים, עשויים להביא למגבלות גופניות שיכולות  לפגוע באיכות החיים ולמנוע את אורח החיים הרצוי. בשני העשורים האחרונים חלה התקדמות דרמטית בנושא החלפת המפרקים בכתפיים ועם פריצת התותבות מהדור השלישי לשוק והתמקצעות המנתחים, ניתוחים שבעבר נחשבו כלא מוצלחים כיום נחשבים מוצלחים ביותר ומאפשרים הפחתה משמעותית בכאבים ובמגבלות שיוצרים השינויים הניווניים במפרקים.

במטופלים הסובלים משינויים ניווניים של מפרק הכתף, הגורמים לכאבים אך עדיין בעלי שרירים וגידים תקינים, מתבצעת החלפת מפרק כתף מלאה בתותב הנקרא תותב אנטומי, המשחזר את האנטומיה של הכתף ומשתמש בשרירים ללא שינוי הביומכניקה של הכתף. במטופלים בהם ישנם שינויים ניווניים על רקע קרעים מאסיביים של גידי השרוול המסובב מתבצעת החלפה של מפרק הכתף בתותב ההופך את הביומכניקה של הכתף (ועל כן מכונה ״תותב הפוך״) ובכך מאפשר תפקוד יעיל ללא מעורבות השרוול המסובב, על בסיס שריר הדלתואיד. לאחר בדיקה גופנית ובדיקות עזר שונות מתקבלת החלטה לגבי סוג הניתוח המתאים.

ניתוח החלפת מפרק הכתף מתבצע באופן פתוח. הניתוח אורך כשעתיים והמטופל יכול להשתחרר לביתו יום למחרת הניתוח ובמקרים רבים אפילו באותו היום.

לאחר הניתוח יש לבצע פיזיותרפיה המותאמת באופן אישי למטופל ע״פ סוג הניתוח אותו עבר.

שתפו דף זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שחיקת סחוס