EN | RU

ארתרוסקופיה של הכתף

מתי נעשה שימוש בארתרוסקופיה של הכתף? האם היא מוצעת כפתרון ראשוני, ועד כמה היא מטייבת בעיות, כמו פריקות כתף?

עוד במאמרים קודמים, נוכחנו לדעת ולהבין את יתרונות השימוש בגישה הארתרוסקופית על פני הגישה הפתוחה, בכל הקשור לביצוע הליכים כירורגיים. ארתרוסקופיה של הכתף היא טכניקה ניתוחית מתקדמת המאפשרת לבצע מגוון רחב של פעולות כירורגיות. היא עושה זאת, תוך צמצום הפגיעה ברקמות הרכות ומניעת צלקות גדולות. טיפול כירורגי מוצע על פי רוב לאחר שהטיפול השמרני למתלונן לא השיג את המטרה. הטיפולים השמרניים המוצעים בדרך כלל הם פיזיותרפיה, תרופות נוגדות דלקות או טיפול בהזרקות. אם לאחר הטיפולים הללו הכאבים ממשיכים והמפרק מוגבל תנועתית, יש צורך במענה כירורגי לבעיה.

בהקשר זה, ארתרוסקופיה זו הוכחה כבעלת יתרונות חשובים ביותר:

  • בעזרת מצלמה המחוברת לסיב אופטי מתאפשרים אבחון ומיפוי טובים יותר של המפרק, חלקיו והבעיה שממנה המטופל סובל.
  • ארתרוסקופיה מספקת פתרונות כירורגיים למגוון רב של תרחישים. ביניהם: הסרת זיזי עצם, ייצוב של פריקות כתף, תיקון קרע בגידי השרוול המסובב, תיקון הלברום, החדרת בלון תת אקרומיאלי ועוד.
  • בניגוד לגישה הפתוחה המסורתית המאפשרת לעבוד בסמוך בעיקר לחתך בעור, הפעולה הארתרוסקופית מאפשרת לבצע מגוון רחב של פעולות נדרשות במקומות שאינם נגישים או אפילו אינם נראים בגישה הפתוחה. בשל העבודה עם מצלמה ברזולוציה גבוהה (4K) ובהגדלה, מתאפשר דיוק רב בביצוע הפעולות.
ארתרוסקופיה של הכתף
  • ארתרוסקופיה של הכתף מאפשרת החלמה מהירה יותר של המקום בהשוואה לגישה הקלאסית הפתוחה; לרוב, ללא צורך בהמשך אשפוז של מעל ליום לאחר הניתוח. כמו כן, גם הצלקת שלאחר הניתוח היא קטנה יותר ופחות נראית לעין.
  • אחוזי ההצלחה של ניתוחי כתף בגישה הארתרוסקופית הם גבוהים במיוחד. הם מתאפיינים בחזרה מהירה יחסית לפעילות. חזרה כזו נדרשת, במיוחד כשמדובר במפרק בעל טווח התנועה הגדול ביותר בגופנו.
  • כידוע, השימוש בארתרוסקופיה והתוצאות המיטביות, מסייעים לטיפול, לא רק בכתף; הן מסייעות גם במפרקי ירך, ברך, מרפק וקרסול. הסיבה היא כאמור אחוזי ההצלחה הגבוהים שמשיג הניתוח.

אבחונים נוספים בהם ארתרוסקופיה של הכתף

במצב של פריקות חוזרת למשל, הפיזיותרפיה אינה יכולה להציע פתרון מלא לבעיה הכרונית. פעולת החזרת הרצועות שנתלשו ממקומן אל העצם – היא אחת הפעולות הזעיר פולשניות השכיחות והמוצלחות שמבוצעות. מספר הפריקות החוזרות לאחר ביצוע ניתוח ארתרוסקופי בעקבות אירוע פריקה – הוא קטן ביותר. 

מה כוללות הפעולות לאחר ביצוע ארתרוסקופייה בכתף?

פיזיותרפיה לאחר ארתרוסקופיה

גם אם הטיפול הפיזיותרפי לפני הניתוח לא סייע במלואו ונדרשה פעולה ניתוחית, אין זה אומר שהפיזיותרפיה אינה חיונית לטיפול ולהחלמה, לחלוטין לא!

לאחר ניתוח ארתרוסקופי, הפיזיותרפיה חשובה מאין כמותה. היא מסייעת בהשגת המטרה שלשמה בוצע הניתוח – חזרה לתפקוד מיטבי במהירות. מהותה היא תרגול נכון וקבוע עם פיזיותרפיסט מנוסה על פי פרוטוקול בעל יעדים ברורים. המטרה – להגן על התיקון הניתוחי ולאפשר התקדמות בשלב הנכון ובצורה בטוחה, יחד עם תרגול אישי. סרטוני וידאו יסייעו מאוד בהשגת המטרות שלשמן בוצע הניתוח.

על ד"ר גולדשטיין

ד"ר יריב גולדשטיין התמחה בניתוחי ארתרוסקופיה של הכתף בצרפת, עם מנתחי הכתף המובילים בעולם. הוא מבצע ניתוחי ארתרוסקופיה מגוונים בכתף. כיום, הוא משמש מנהל יחידת ניתוחי הכתף בבית החולים, וברשותו ניסיון קליני וייעוצי רב בנושא.

רוצים לדעת עוד על יעילות ארתרוסקופיה של הכתף? ד"ר גולדשטיין לשירותכם.

צרו קשר עוד היום בכל שאלה. 

שתפו דף זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp